[O2FL] Przegub nie chce wyjść z piasty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zielony81
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O2FL] Przegub nie chce wyjść z piasty

    crazywarrior69, miałem tak samo jak Ty. termostat do roboty. po wymianie u mnie było ok. a i podobno lepiej kupić w aso.
    Uniden Pro 520XL + President Missouri
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10972
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    [O2FL] Przegub nie chce wyjść z piasty

    Zdarzył się taki przypadek u jednego z kolegów, że trzeba było wyjąć przegub z łożyska piasty przedniej prawej.
    Niestety okazało się, że nie chce nawet drgnąć. Przegub lewa strony wyszedł wypchnięty palcem.
    Dodam, że śruby piasty były przykręcone tak mocno, że trzeba było użyć dźwigni 2-metrowej!

    Próby walenia młotem poprzez wkręconą nie do końca śrubę nie przyniosły żadnych efektów.
    Tzn. przyniosły - cała piasta/łożysko się rusza i bije koło teraz.
    Dokręcanie śruby nic nie daje, czop przegubu nie drgnie w piaście!!!

    Na pewno łożysko z piastą idzie do wymiany, ale jak wyjąć przegub nie niszcząc go.
    Zostanie wyjęta w całości półoś ze zwrotnicą i na prasę, ale słabo to widzę.

    Spotkał się ktoś z takim przypadkiem, żeby się wieloklin przegubu tak mocno zaklinował we wpuście łożyska?!
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Moze on sie nie zaklinowal, ale go w fabryce zle wlozyli i poszedl dociagniety do konca krzywo.

      Mozna jeszcze grzac. Jak juz bedzie wyjete z piasta, to powinno przejsc przez otwor w zwrotnicy i wtedy palnikiem grzac i walic mlotkiem. Oslone sie zmieni gdyby splynela najwyzej.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10972
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Mozna jeszcze grzac
        też bierzemy to pod uwagę
        ale chyba najpierw prasa 10 ton
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          krzynol, może za mały młotek mieliście? Jak nic nie pomoże , będzie trzeba rozciąć przegub ( inaczej nie odkręcisz piasty).
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10972
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            nie chcieliśmy walić za mocno w półoś na aucie
            jak zdejmiemy całość to pomoże nam:
            - Ponury Waldemar (młot 5kg)
            - Posępny Radosław (2 metrowa rura grubościenna)
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • slawciol
              Rider
              • 2014
              • 263

              #7
              Zamieszczone przez krzynol
              nie chcieliśmy walić za mocno w półoś na aucie
              jak zdejmiemy całość to pomoże nam:
              - Ponury Waldemar (młot 5kg)
              - Posępny Radosław (2 metrowa rura grubościenna)
              A prasa?
              Dużo WóDy 40 I damy radę
              Martwi mnie jeszcze ten amorek, tez nie chce wyjść
              czarna perła

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10972
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                ...
                szarpanie kołami na poluzowanej śrubie piasty + dużo WD40 + młot 5kg...
                10 minut i po bólu, a przegub cały :szeroki_usmiech
                okazało się, że w środku było mnóstwo rdzy, a łożysko piasty było luźne
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Wyplynelo z lozyska i wlazlo na wieloklin... ale zastanawia mnie to co wczesnej pisales, ze sruba nie chciala wyjsc. Przeciez ona jest zawsze posmarowana grafitem z samego przegubu.

                  Grunt, ze sie udalo bez zbednych kosztow
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • slawciol
                    Rider
                    • 2014
                    • 263

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Wyplynelo z lozyska i wlazlo na wieloklin... ale zastanawia mnie to co wczesnej pisales, ze sruba nie chciala wyjsc. Przeciez ona jest zawsze posmarowana grafitem z samego przegubu.

                    Grunt, ze sie udalo bez zbednych kosztow
                    Krzynol nie napisał że śruba nie chciała wyjść, tylko przegub z piasty, śruba jest w smarze ale tylko końcówka przy przegubie. reszta była sucha jak pień, wielowypust zardzewiały a fura ma 5 lat :roll:
                    No ale Krzynol i sąsiad Piotr dali rade, za co wielkie dzięki
                    czarna perła

                    Komentarz

                    Pracuję...